چهار سال جنگ؛ پازل سوریه کامل شده است.
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

جبهه‌های جنگ در سوریه و چگونگی پراکندگی گروه‌های درگیر در خاک این کشور که طی چهار سال جنگ همانند پازلی ناهمگون و متناقض در کنار هم چیده شده بود اکنون در حال منظم شدن است؛ پازلی که تنها پیام آن تجزیه سوریه و هرج و مرجی طولانی برای این کشور خواهد بود.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از چهار سال جنگ در سوریه با آغاز سال 94 به نظر می‌رسد درگیری‌ها وارد مرحله پایانی خود شده و طرف‌های درگیر با سرنوشت‌سازترین جنگ‌های خود در استراتژیک‌ترین مناطق این کشور دست و پنجه نرم می‌کنند.

 به طور کل باید گفت که اکنون در سوریه چهار جبهه سرنوشت‌ساز شعله‌ور است که پیروزی هر یک از طرفین در این جبهه‌ها می‌تواند آینده سیاسی و نظامی آنها را در این آشفته‌بازار خونریزی سوریه مشخص کند.

جنگ در جبهه شمالی به نهایت خود رسیده و گویی مرزی اعلام نشده سوریه تحت کنترل دولت را از سوریه از دست رفته جدا می‌کند.

 جبهه اول در درگیری‌های سوریه که از اوایل امسال (بهار 94) شعله‌ور شد و به جبهه ادلب مشهور است، توسط گروه‌های اسلام‌گرای تندرو از جمله جبهه تروریستی النصره به راه انداخته شده و از سوی قطر، عربستان و ترکیه حمایت مالی و لجستیکی می‌شود. پس از چند ماه درگیری اکنون به نظر می‌رسد که پیروزی با النصره و حامیان آن بوده و آنچه را که می‌خواستند از این درگیری‌ها به دست آورده‌اند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: