امیر سلیمی، فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران، دعوت حق را لبیک گفت
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

امیر سرلشکر سلیمی که همواره و در هر درجه، پُست و مقامی خود را خادم نظام و مطیع رهبری می دانست در سال 1379 با حکم رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب و تا سال 1384 این مسئولیت را بر عهده داشت و نشان درجه یک نصر را از رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا دریافت نمود . او پس از آن نیز به عنوان یکی از مشاوران ارشد فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی خصوصا ارتش منصوب شد. سرلشکر سلیمی عصر دیروز بر اثر بیماری در سن 78 سالگی درگذشت.

این امیر سرافراز ارتش  در ایام دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست دفتر مشاوره نظامی امام خمینی(ره) و فرماندهی ستاد جنگهای نامنظم را برعهده داشت و در نبردهای متعددی ازجمله آزادسازی سوسنگرد نقش آفرینی کرد.
وی همچنین به مدت 4 سال (در حد فاصل سالهای 1360 تا 1364) مسئولیت وزارت دفاع را برعهده داشت.

خاطره مشترک رهبر انقلاب و سرلشکر سلیمی در منطقه جنگی

دیدار در پل کرخه بعد از 29 سال

« . . . اطراف رهبر باز هم پر شد از فرماندهان آن دوره جنگ و این دوره نیروهای مسلح. استاندار هم بود. با پررویی خودم را رساندم جلو و دیدم رهبر به آقای موسوی جزایری دارد ماجراهایی را تعریف می‌کند: «... آن بالا از آن ارتفاعات مشرف بودیم به این دشت. عراقی‌ها این طرف مستقر بودند». یکی نفر پرسید: «با ظهیرنژاد بودید؟» رهبر پاسخ داد: «بله. بنی صدر هم بود وقتی رفتیم آن طرف... این هم کرخه است». بعد هم رو کرد به آقای جزایری و گفت: «آن صالح مشطط که گفتید این طرف است یک مقداری پایین‌تر» و اشاره کردند به انتهای رودخانه.

همین موقع سرلشگر سلیمی، فرمانده سابق ارتش هم آمد. رهبر تا سرلشکر سلیمی را دید لبخند زد و با خنده، رودخانه را نشان داد و گفت: «کرخه است دیگه... کرخه». 

سرلشگر سلیمی آهی کشید و گفت: «قدم به قدمش خاطره است اینجا».
رهبر یک طرف رودخانه را با دست نشان داد و گفت: «تمام منطقه اینجا نیروهای خودی گسترش پیدا کرده بود؛ یادتان هست، تمام اینجاها».
سرلشگر سلیمی سر تکان داد و گفت: «بله آقا، بله».
رهبر ادامه داد: «آن عکسی که داریم توی سنگر که ورشوزاده و اینها هستند شاید مثلا صد متر، دویست متر از پل آن‌طرف‌تر است. الان داشتم همان را می‌گفتم برای ایشون».
سرلشگر سلیمی رو به بقیه جمع ادامه داد: «آن بنده خداها امکاناتی که خودشان را برسانند تا اهواز نداشتند. رفتیم داخل خانه و آقا رفتند آنجا، وضو گرفتند، دعا کردند.»... 
رهبر گفت: «بله آنجا کرخه کور بود، نزدیک اهواز...».
 
خاطره مشترک رهبر انقلاب و سرلشکر سلیمی در منطقه جنگی / دیدار در پل کرخه بعد از 29 سال + عکس




:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: