اختلاف میان ایران و روسیه استراتژی جدید پسابرجامی امریکایی ها!؟
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

به نقل از تابناک: استراتژی جدید امریکایی در مواجهه با موضوع ایران، استفاده از حربه اختلاف میان ایران و روسیه است، زیرا اگر امریکایی ها بتوانند در حلقه مقاومت ایران و روسیه خلل و اختلافی ایجاد کنند، خواهند توانست در همه موضوعات منطقه ای و بین المللی دست برتر را به دست گیرند.

نمونه این تلاش امریکایی را می توان در خبرپراکنی درباره موضوعات مورد توافق ایران و روسیه بیان داشت. در روزهای اخیر، بارها منابع آگاه امریکایی بیان می کنند که امریکا و روسیه بر سر آینده سوریه و یا بشار اسد به توافق رسیده اند. یا اینکه در جدیدترین اقدام سه دیپلمات غربی در گفت و گو با بلومبرگ مدعی شده اند که امریکا و روسیه در حال تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه هستند و آن را عزم جدی دو کشور برای پایان بحران پنج ساله سوریه قلمداد کرده اند.

این در حالی است که بارها روس ها این گونه خبرپراکنی امریکایی ها را دروغ نامیده اند؛ بنابراین به نظر می رسد که امریکایی ها برای اینکه بتوانند خللی در روابط راهبردی ایران و روسیه ایجاد کنند، درصدد هستند از طریق دروغ های رسانه ای پیرامون موضوعات مشترک ایران و روسیه این اتحاد را فرو بریزند.

در واقع امریکایی ها با درک موضوع عدم اعتماد تاریخی ایرانی ها به روس ها، سعی می کنند از این موضوع استفاده کرده و برنامه ها و سیاست های خود را از این طریق تسهیل کنند. این در حالی است که ایران باید با چشمان باز با رصد تحولات و عدم اعتماد کامل به همه بازیگران بین المللی، مواظب هر گونه تلاش امریکایی ها برای تغییر محاسباتی ایران باشد.





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: